Menu

Kedves Gyerekek!

 

Kijavítottam a fogalmazásokat, amelyeket a két vers összehasonlításából írtatok. Nem sikerültek túl jól, így aki javítani szeretne annak van lehetősége rá, az alábbi feladatokon keresztül:

Készíts egy ppt-t az alábbi témák egyikéről!

a, Ady Endre szerelmi költészete (Ady Endre rövid életútja, szerelmi költészetének jellemzői, a Lédával a bálban és az Őrizem a szemed c. mű bemutatása)

 

b, Impresszionista tájversek (Az impresszionizmus fogalma, megjelenése a tájköltészetben, Babits Mihály, Juhász Gyula tájversei)

 

c, Móricz Zsigmond: Hét krajcár c. novella bemutatása (A novella fogalma, szerkezeti részei: előkészítés, bonyodalom stb., a mű üzenete)

A ppt legalább 8 diából álljon, legyenek benne képek, illusztrációk. Az internetet használhatod forrásként, de ne másold ki szó szerint az interneten talált anyagot. A fő, hogy foglalkozz, dolgozz vele!

A következő héten megnézem a szövegértéseteket, amit még korábban írtatok, akinek jól sikerült, annak érdemjegyet adok rá. Év végén még írni fogtok egy szövegértést, amire mindenki jegyet fog kapni.

Köszönöm, hogy ilyen sokan és egészen jól kitöltöttétek az előző leckében feladott űrlapot. Ügyesek vagytok!

 

Feladat:

A mai leckében egy új témakörbe kezdünk bele. Megismerkedünk Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig c. művével.

Jegyzeteljétek ki a füzetetekbe Móricz Zsigmond életrajzát! (Tk.52.o)

Írjátok le a füzetetekbe a regény fogalmát! (Tk.138.o.)

Nézzétek meg a Légy jó mindhalálig c. filmet!

https://www.youtube.com/watch?v=PYfU7VuXQpM

A következő leckékben a filmhez, illetve egy-egy regényrészlethez kapcsolódóan kaptok feladatokat.

 

Jó munkát kívánok!

Go to top