Menu

2019. június 4.

2019. június 4-én ismét Miskolcra látogattunk, hogy megnézzük a Cinema City Miskolc Plazában (Miskolc, Szentpáli u. 2, 3525)az Aladdin című filmet.

Sok tanulónak azért volt különös élmény a kirándulás, mert ritkán járnak moziba, ráadásul a május 23-ától vetített filmet 3D-ben nézhették meg.

Ez a Walt Disney Pictures és a Lin Pictures által gyártott, Guy Ritchie rendezte (romantikus, kaland-, fantasyfilm) filmmusical az 1992-es azonos című rajzfilm valós díszletekkel készült élőszereplős filmváltozata. A rajzfilmet többen látták már, így az alaptörténet (Aladdin egy megnyerő utcai suhanc, aki első látásra beleszeret a dúsgazdag hercegnőbe, Jázminba. Közös jövőjük kulcsa egy egyszerű lámpás és az abban lakó Dzsinn lehet - ám a mindenható erejű szellemre nem csak Aladinnak lenne szüksége, hanem az intrikus, minden hatalmat magának akaró Jafarnak is).

2019. június 3.

Előadássorozatunkat az egészséges életmód jegyében zártuk. Meghívtuk iskolánk védőnőjét, hogy a serdülő, kamaszodó gyermekek számára tartson előadást „Bőrünk védelmében” címmel. Hiszen az egészséges életmód kialakításához a sportoláson, az egészséges táplálkozáson kívül testi-lelki egészségre is szükség van, amibe bőrünk ápolása, védelme szintén beletartozik.

Egészséges, ép bőrben 28 napig tart, mire a bőr alsó rétegében keletkezett új sejt a bőrfelszínre jut. Ezután a sejt ellaposodik, elszarusodik, majd lehámlik a bőrfelszínről. Ez a folyamat szünet nélkül zajlik születésünktől a halálunkig. Működése számos tényezőtől függ.

2019. május 27.

2019. május 27-én reggel indultunk a Miskolc belvárosától 5 km-re található Diósgyőrbe. A kirándulás célja a vár (amely egy felújított középkori várkastély) megismerése volt, ahol a gyerekek részt vettek a Gyermek Borsodi Fonó csoportfoglalkozásain is.

2019. május 23.

2019. május 23-án az aggteleki kirándulást követően az utunkat a Miskolctól 25 kilométerre található Edelény felé vettük, hogy megtekintsük a L'Huillier - Coburg-kastélyt, amely az ország egyik legnagyobb és legjelentősebb barokk kastélya. Az 1716-30-ig épült együttest a lotharingiai származású L'Huillier Ferenc János egri várkapitány építtette. A Bódva szigetén álló kastélyt a freskókkal díszített helyiségei teszik különlegessé. Mivel a legtöbb tanuló még nem járt ilyen épületben, így izgatottan várták az új élményeket.

2019. május 20.

2019. május 20-án a mezőkeresztesi Művelődési Ház zenei rendezvényén vettünk részt. A program célja a rockzene bemutatása, megismertetése volt az általános iskolai tanulókkal.

2019. május 16.

Ezen a szép délutánon ismét előadásra hívtuk a pályázatba bevont gyerekeket, pedagógusokat, s azokat a vendégeket, akik a téma iránt érdeklődtek.

A meghívott előadó PowerPoint-os bemutatóval összekötött előadását úgy állította össze, mintha egy valódi utazáson vettünk volna részt; a Matyók és Palócok földjén át eljutottunk a Felföldig.

Településünk közvetlen közelében - Szentistvánon, Mezőkövesden, Tardon - élnek a Matyók, kiknek neve a Mátyás névből ered. Viseletük nemcsak országosan ismert, hanem határainkon túl is.

Ha településünkből észak felé haladunk, Heves és Nógrád megyében Palócokkal találkozhatunk. Az ő nevük a pavolec (kun jelentésű) szó átvételére utal. Erre a népcsoportra jellemző a hadas településszerkezet. Nagycsaládokban élnek, több generáció is együtt.

2019. május 11.

Május 11-én verőfényes napsütésben indultunk útnak Debrecen felé.

Első állomásunk a Muhi Emlékdomb volt, amely a Miskolc felé vezető 35-ös út mentén található. A tatárjárás során Muhi teljesen megsemmisült, majd a XIV. századi benépesítését követően újra elnéptelenedett. A közelében található szintén elpusztult Poga nevű falu a törökök kiűzését követően a XVIII. században újra benépesült, majd a falu 1928-ban a csata tiszteletére felvette a Muhi nevet. Az emlékhely egy mesterségesen emelt domb, rajta fakeresztekkel.

Itt néhány percre megálltunk, pár gondolatban megemlékeztünk a csatáról. Látogatásunkat fotókkal örökítettük meg.

2019. május 11.

Debrecenből tovább folytattuk az utat  az igazi magyar pusztába, a Hortobágyi Nemzeti Parkba, mely az ország legnagyobb és legrégebbi nemzeti parkja, a Világörökség része.

Megérkezésünk után a parkolóból pár perces sétával eljutottunk a legnépszerűbb és egymáshoz legközelebb található nevezetességekhez: a Kilenclyukú hídhoz, a Pásztormúzeumhoz, a Madárparkhoz.

A Kilenclyukú híd 167 m hosszával hazánk leghosszabb kőből épült hídja, melyet 1833-baan adták át, építéséhez 400 ezer helyben égetett téglát használtak fel. A hídon illetve elődjének számító fahídon, évszázadokon keresztül hajtották a marhacsordákat a nyugat-európai piacok felé.

2019. április 26.

2019. április 26-án ebéd után sétálni indultunk. A terv a város határában lévő szabadidőparkban található tó látogatása volt. A séta során egy futózápor okozott meglepetést, de jókedvünket nem szegte, érkezés után kisütött a nap és hamar megszáradtunk. Megtekintettük a tó környezetének élővilágát, a tanulók felelevenítették természetismeret- tudásukat, és beszámoltak a nád, a gyékény tulajdonságairól, majd össze is hasonlítottuk őket, megtapintottuk leveleiket. Láttunk szitakötőt, kecskebékát, gyötrőszúnyog. Mivel szaporodásuk vízhez köthető, szaporodási módjaikat és azok eltérésüket is felelevenítettük. Megtekintettük az éti csiga és a földigiliszta mozgását. A terület nagyságából adódóan láthattunk gólyát táplálkozni is. Több tápláléklánc lehetőségét is megvitattunk.  A megfigyeléseink után játék következett, kavicsokat gyűjtöttünk, s a nagyok megtanították „kacsázni” a kicsiket. Aztán a kavicsokkal történő távolba dobás következett, a 8.-os fiúk kavicsai igazán távoli pontokban csobbantak. A hazafelé vezető séta során szarvasmarhákat is megfigyeltünk, majd barkochba játszásával, vidáman sétáltunk vissza az iskolába.

2019. április 17-18.

Az 5. személyes találkozónk külső helyszíne Szilvásvárad volt. Több mint egy órás utazás után megérkeztünk a Bükk-hegység leglátogatottabb kirándulóhelyére.

A látnivalók ismertetése után kisvasúttal tettük meg a 3,5 km-es távot a Fátyol-vízesésig. AGloriette-tisztáson megpihentünk, majd 50-60 méter megtétele után kijutottunk a völgyet lezáró mesebeli szépségű Felső-tóhoz. A vállalkozóbb kedvűek a tó bal oldalán futó turistaúton felmentek az Istállós-kői ősemberbarlangig. Amikor visszaérkeztek vidáman mesélték kalandos élményeiket a lent maradóknak.

A Felső-tótól visszafelé a patakot követő kényelmes úton elértük a völgy ikonikus természeti szépségét, a mésztufa lépcsőkön lezúduló Fátyol-vízesést.